bulimiza.blogg.se

Jag vill leva. Inte vänta på att livet ska börja.

Här kommer natten

Kategori: Allmänt

again and again and again. 
 
Varit otroligt labil. Ledsen, nere, osäker, ångestbenägen. Samtal hos psykologen vid 13. Jag var ledsen. Som vanligt utan tårar. Din ledsenhet syns och känns mycket mer i rummet än den brukar, säger hon. Jag vet, svarar jag. Jag tror nämligen att det brister snart. Att jag snart faller ihop i en pöl av tårar och trötthet. För jag känner hur jag snart inte orkar mer. 
 
Ett arbetspass ska börjas 14.30. Måste cykla direkt från K till jobbet. Jobbar till 12 imorgon. Det motstånd jag känner inför att en dag som idag åka till jobbet kan inte beskrivas som annat än hemskt, enormt och förlamande. Fyller en kasse på Netto innan jag cyklar vidare mot jobbet. Vet att jag ALDRIG skulle överleva annars. Det är mitt enda val. Och jag hatar mig själv för det.
Så här är jag. Jag kom iväg till jobbet. Men magen vill jag stoppa en kniv i. Den sticker ut och är mjuk. Jag vill skära av allt överflödigt. Jag smakar illa och luktar illa och är något av det äckligaste på jorden. Jag kom till jobbet. Det gick som förväntat. Nu är det bara natten kvar. Sedan får jag återvända till min egna säng imorgon vid tolv! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: