bulimiza.blogg.se

Jag vill leva. Inte vänta på att livet ska börja.

Alla dagar har sin charm (?)

Kategori: Allmänt

Jag fortsatte dagen i nedtrampade fotspår med trasiga skor. Så fort det blev lite plats i tarmar och strupe så åkte någonting ned. Ville väl behålla äckelkänslan så länge som möjligt. Som en anka som ska bli anklever. Tvångsmatas. Trycker ner mat i strupen. Tvingar.
 
Hemma strax efter 20. Äntligen. Tittar inte runt i lägenheten för jag orkar bara inte. Kommer på den briljanta idén att jag vill dricka vin. Häller upp det lilla jag har kvar vilket blir ett knappt halvt glas och bestämmer sedan att jag ska till C och dricka lite med henne. Sen inser jag hur dumt det vore. Hur trött jag är. Hur mätt jag är. Hur galet det vore att springa ifrån allt jag har här hemma. Hur dumt det vore och hur riskabelt det vore att fortsätta denna onda cirkel jag just nu är inne i. Bestämmer mig för att sova istället. Så nu ligger jag i sängen.  Trött som få. Pratat med en fin killkompis. Det känns så skönt att dagen äntligen är slut. Inga mer matbeslut, ingen mer hunger, inga fler begär. Äntligen får jag vila.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: