bulimiza.blogg.se

Jag vill leva. Inte vänta på att livet ska börja.

Jag är min egen mardröm

Kategori: Allmänt

Jag har alltid varit livrädd. Att tappa kontrollen. Att plötsligt inte bry mig. Att tappa greppet. Att vara en nolla. Att bli det som ingen trodde jag kunde bli. Att förlora mot mig själv.
 
Nu sitter jag här. Fettbeklädd. Anfådd. Obrydd. Ointelligent. Jag har bytt hjärnceller mot fettceller. Nu då? Det här går inte. Paniken.
 
Vet ni vad jag är just nu? Jo, jag är ointelligent, outvecklad, tjock, ohälsosam, ofin, jobbig, obalanserad. Man vill inte ha mig i sin närhet. Jag äter antidepressiva. 60 mg per dag. Jag äter oregelbundet och äckligt. Jag kan egentligen inte visa upp min kropp för folk men ändå har jag börjat använda byxor igen. Så att alla kan se. Så att jag kan se. Så att jag kan känna. Jag erkänner för folk. Jag har börjat berätta om mina svagheter. Berättar om maten, ångesten, det mörka, att jag ibland inte kommer upp ur sängen. Jag ångrar mig djupt. Jag ångrar allt jag har gjort de senaste tre åren. Jag vill tillbaka. Jag vill sluta med antidepp. Jag vill börja sätta upp regler och mål. Jag behöver förlora mellan tio och femton kilo. Jag vill bli blygare igen. Mer tillbakadragen. Jag vill gömma mig.
 
Jag är inte älskvärd. 
Jag är min egen mardröm.
Det jag alltid fruktade.
 
Jag har vägt mig idag. Och jag har sprungit för första gången på jag minns inte hur länge. Det gick skit. Som vanligt fungerar inte endorfiner på mig. Jag ville bara börja gråta. Kände hur allt på kroppen rörde sig. Hur andningen inte kunde hänga med. Skämdes för varje steg jag tog. 
 
Jag ska bli en bättre människa. Jag måste bli en bättre människa. Jag vill bli vackrare. Smalare, mildare, klokare, lugnare. Finns det hopp för mig? Vad kämpar jag för just nu? INGENTING. Det är så jäkla äckligt för jag kämpar inte för någonting.

Kommentarer

  • Caroline säger:

    Du är fantastiskt vacker. Din vikt är alldeles normal och du har dina vackra, seende och pigga ögon, ett jättefint leende och en aura av värme. Du har inte tappat kontrollen, tvärtom är du på väg att äntligen återfå den efter ett liv i sjukdom. Den som inte kan respektera att du är i en process där du får känna och ta plats är inte värd din tid. Så länge det gynnar dig och din hälsa så får du vara och göra precis vad du vill. Jag hejar alltid på dig!

    Svar: <3
    Iza

    2013-10-29 | 15:42:06
  • jennie säger:

    KRAM

    Vet inte om du kan ta det till dig men jag tror att du kämpar för dig själv. Fast du har så mycket i dig som kämpar emot så det känns bara fel, men det är rätt.

    Caroline uttryckte det väl.

    Svar: <3
    Iza

    2013-10-30 | 02:29:59

Kommentera inlägget här: