bulimiza.blogg.se

Jag vill leva. Inte vänta på att livet ska börja.

Snart Helg

Kategori: Allmänt

Jag börjar komma på banan igen. Haft två eller tre dagar med begränsat intag och jag har känt hunger igen. Alltid befriande när man efter matfrossa håller sig till kaffe, nikotin och något litet under dagen och känner hur magen sjunker tillbaka till en mer rimlig storlek.
Jag försöker att sitta en del med min musik och mitt skrivande och försök till inspelande... Det gör mig både ledsen och frustrerad. Jag är dålig på att stå ut med att vara dålig. Hittar brister och fel och är alltför duktig att fokusera på just det. Så mycket jag vill kunna som jag inte kan. Men det är bara att öva antar jag. Ha tålamod och överseende med sig själv. Jag kan inte kräva mer av mig själv.
 
Har ledig helg efter mitt förmiddagspass - ska bli alldeles utomordentligt skönt. Och det är bara et timme kvar! Sen ska jag hem :) Mysigt ska det bli. En mysfredag med massa fix och trix.
 
Jag skrev ett "jag saknar dig"-sms till en tjej jag inte träffat på länge idag. Har tänkt på det jättelänge. Funderat på om jag borde eller om jag inte borde. Vet att det gör ont att säga att man saknar någon som inte saknar tillbaka och därför har jag inte riktigt vågat. Jag har gjort massor och kan inte göra så mycket mer och jag är trött på att ständigt vika mig för människor som inte är beredda att möta mig. Men sedan så bestämde jag mig för att det var värt det. För jag orkar inte tävla eller spela spel eller låtsas som att det är på något annat vis. Slängde iväg ett sms. Om att jag saknar. Om att jag hoppas att allt är bra. Att hon inte behövde svara och att jag inte ville besvära utan bara säga det. Jag fick svar. Inget kärleksfullt men ändå ett svar. Och det känns bra. För då vet jag att hon vet att hon alltid är välkommen till mig. Då vet jag att hon vet att jag fortfarande bryr mig om henne massor och att jag inte är arg, kanske lite ledsen fortfarande, men inte arg. Då vet hon att jag står kvar oavsett vad.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: