bulimiza.blogg.se

Jag vill leva. Inte vänta på att livet ska börja.

Spring!

Kategori: Allmänt

Ledsen. Varför ledsen? Trött. Alltid trött. Varför alltid trött? Sova eller springa? Blir du pigg av en springtur? Huvudet jobbar. Spring i skogen där ingen kan se dig isådanafall för fort lär det inte gå. Snurrig och mår illa.
 
 
- Sova eller springa?
- Hmm, svår fråga, isf spring!
 
Varför frågade jag? Jag borde inte ha frågat. För då blir jag ledsen över svaret. Vet du att du lika gärna kan säga till mig att jag är trött och lat och därför borde springa? Att jag är för tjock. Men jag borde ju inte bli ledsen, för du har alldeles, alldeles rätt. Det är antagligen det smartaste. Att springa. För jag sover ju massor. Men inatt sov jag bara sex och en halv timme... Det är bara det att jag alltid blir så otroligt arg och besviken på mig själv när jag springer. För kort, för långsamt, för tungt, för dåligt. Men jag måste komma över det. 
Koffeintabletter ska försöka göra mig pigg. Tröttast i världen. Alltid tröttast i världen. Jag springer nu. Ut bara, ut. Jag åt kaka till "brunch". En mazarin och två arraksbollar. Tillsammans med massa svart kaffe. Ville få energi till den springturen jag hade tänkt mig redan när jag vaknade i morse. Socker och koffein ingenting hände, blev bara tröttare när jag satt ner och fikade. Så nu blir koffeintabletter mitt nya försök. Så. På med kläder och ut i skogsstigarna. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: