bulimiza.blogg.se

Jag vill leva. Inte vänta på att livet ska börja.

Aldrig tillräcklig

Kategori: Allmänt

- Nog om mig, hur mår du?
 
- Mycket ångest på senaste. Så jag mår sådär faktiskt :( Vet inte hur jag ska hitta en lösning
 
- Det här kanske kan vara en lösning. Vill du prata om det?
 
- Jag vet inte om jag har så mycket att säga?
 
- Äsch, det vet du ju. Du har 60 sekunder på dig att lista ut vad du ska säga så ska jag klä på mig. Sen ringer jag. 
 
Fina, fina, fina Sebastian. Föredetta pojkvännen som känner mig utan och innan. Som fick tre år av hela mig. Alla mina sidor, bra som dåliga. Han tror på mig så fint ❤ Och han stöttar mig så fint ❤ Han avskyr när jag mår dåligt och vill göra allt för att få mig att må bra. Vi pratade en timme. Han pratade. Jag lyssnade.  Jag pratade. Han lyssnade. Killen är fantastisk. Jag älskar honom. Men som en bror. Det är ett skit att jag inte är kär i honom. Det vore så smidigt. Vore så bra, vore som rättvist. 
 
Jag är alltid så ledsen över att jag inte kan säga till honom hur "bra det är", "hur mycket jag trivs med livet, med mig själv och med min sysselsättning". Jag önskar jag kunde, men det vore att ljuga.
 
Just nu är det verkligen totalt upp och ner. När jag inte sover vill jag fly verkligheten genom att försöka somna om, äta mig berusad eller dricka mig berusad eller röka mig nikotinsnurrig. Står inte ut annars. Står inte ut med tankar på kompisar som jag känt mig så nära som nu är så långt borta. Står inte ut med tankar på D. På Benjamin som var så fin för att sedan fullkomligt ignorera. På andra människor som respektlöst och känslokallt hugger av sina medmänniskor vid fotknölarna. Står inte ut. Längtar efter vänskapskärlek och kärlekskärlek som saknar gränser. Som saknar hinder och obekvämlighet. Som bara är ärligt, äkta och älskande.
 
Jag blir så ledsen. Över att jag är ledsen. Över att jag känner mig ensam. Övergiven. Svår att älska. Fylls med tvivel - är jag för ful för världen? För tråkig? För tjock? Du är för ful. Du är för ful. Du är för ful. Det snurrar i huvudet på mig. Operationer som jag vill göra. Förändringar som jag vill åstadkomma.
 
Om jag vore vackrare - skulle ni älska mig då?
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: