bulimiza.blogg.se

Jag vill leva. Inte vänta på att livet ska börja.

Better Closer Warmer

Kategori: Allmänt

Vaknar. Efter evighetssömn. Mår bättre. Mycket bättre. Tänker inte på höga fall. Men gäspar. Och fruktar diskberget en trappa upp. Sov hos grannen hela natten. Sa att jag nog skulle gå upp. Han svarade med ett ledset "nej" och valet blev inte så svårt. Jag fick en godmorgonpuss på halsen. Han är söt. 
 
Gäspar lite till. Skulle kunna fortsätta sova men det går inte. Jag kan faktiskt inte sova bort hela mitt liv. Det är ju vansinne. Och idag har jag så mycket som jag borde göra. Ska bara ligga lite i soffan först. 
 
Erik kom hem från jobbet. Lunchrast. Upp och hoppa Iza. Iza är uppe. 
 
Jag ska stänga av mina känslor. Jag ska lämna mitt romantiska jag och sluta vara hopplöst och naivt troende på kärlek mellan människor. Jag ska sluta förvänta mig. Sen gör jag vad jag vill. Sen kan vem som helst göra vad de vill med mig. Om Iza slutar tro så kanske livet och människorna inte kommer kunna göra henne lika ont. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: