bulimiza.blogg.se

Jag vill leva. Inte vänta på att livet ska börja.

Face the Facts

Kategori: Allmänt

Tunga ögonlock, tungt huvud. Vaknar.
Släpper, ger efter. Tvingar och står.
Det är lördag idag. Idag får jag gå hem.
Det var fredag igår. Igår...
Det känns idag; att det var fredag igår. En fredag utan dryckesberusning.
Men en fredag med berusning.
 
Ett, två, tre. Försöker att resa på mig.
Ett, två, tre. Fruktar byxorna som hänger på stolen.
Ett, två, tre. Res dig upp tjocka hora.  
 
Sörplar cola zero. Sängar som ska bäddas. Magen som gör sig påmind varje gång jag böjer mig.
Jag får inte plats i mig själv idag.
 
Vad var det hon sa?
"Du bli tjock Iza! På semester. Du gå upp i vikt?"
 
Skrattar generat på utsidan.
Gråter inuti.
 
"Du känner inte? På kläder? Det syns!"
hon härmar en bodybuilder som är så pumpad att armarna knappt får plats.
Som när armarna står rakt ut från kroppen ni vet.
 
Ingenting går ihop.
Nothing makes sense.
 
Idag känns det som att hon hade rätt igår.
I kroppen. Det känns. Till viss del på grund av det som sas igår.
 

Kommentarer

  • Nina säger:

    Vem, VEM säger sådant??? Blir så himla ledsen... Kan jag snälla få sparka personen i smalbenet åt dig?

    2013-08-19 | 08:22:56
    Bloggadress: http://ataborman.blogg.se

Kommentera inlägget här: