bulimiza.blogg.se

Jag vill leva. Inte vänta på att livet ska börja.

Ilska

Kategori: Allmänt

Den flyger på mig. Ilskan från helvetet. Jag är så jävla förbannad. På människor som tar sig friheten att skita i andra. På människor som tar sig friheten att agera respektlöst, sårande och egoistiskt. På människor som inte inser att de är en del av något större. Att de bär ett ansvar. Gentemot andra. Och gentemot sig själva. Att man med sitt handlande faktiskt påverkar andra. Att handling har konsekvens, i relationen till en själv och i relationer till andra. Att man måste leva utefter det. Hur kan det någonsin vara okej att pissa på andra? Att agera som om deras värde är obefintligt? Hur kan man någonsin rättfärdiga ett sådant beteende? Den gror i mig. Ilskan. Men det är bättre än sorgen. Ilskan är mer produktiv. Mindre självdestruktiv. Jag förstår bara inte hur man ska passa in. Ska man bli en egoist? Någon som handlar utifrån konsekvenserna som det ger personligen och inte gentemot andra? 
 
MÄNNISKOR BETYDER. Hur svårt ska det vara att inse det intellektuellt OCH känslomässigt!?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: