bulimiza.blogg.se

Jag vill leva. Inte vänta på att livet ska börja.

Still fighting

Kategori: Allmänt

Ångest. Lämnar mig inte ifred. Nattäter kall pasta med händerna direkt ur kastrullen. Medan min fina vän snusar i min soffa. Vill mer och längtar till ensamheten. Klockan 11.45 är det bara jag. Och pastakastrullen och ketchup, hamburgerdressing och crème fraîche. Vidrigt. Riktigt äckligt och geggamojjigt. Men först en TipTop. Sen pastan. Hatar med varje tugga. HATAR med varje andetag. När ögonen trycks ihop. När magen svullnar och formar en gravidkula. På tal om gravid så skrev jag till tjejen i mitt absoluta favoritpar på denna jord. Som jag ser upp till och respekterar. Hon är höggravid. Vi pratar mindre än en vecka kvar. Jag sms:ade igår förmiddag. Hon svarade inte. Det gör ont. Jag vill gömma mig och inte finnas till. Vara någon annan. Jag vill byta. Till en bättre. En lättare. En finare. 
 
Krossa alla fönster. Kan inte hålla ögonen öppna. Nu får jag sluta dem. Nu ska jag sova. Igen. För alltid. Dröm fint. Då blir du lycklig. Det smakar rödvin i min mun. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: