bulimiza.blogg.se

Jag vill leva. Inte vänta på att livet ska börja.

Frihet

Kategori: Allmänt

Jag försöker att lära mig att känna mig fri. Försöker göra mig själv medveten om att jag faktiskt är fullkomligt fri att göra vad jag vill, vara vem jag vill, tänka vad jag vill, känna vad jag vill. Så länge jag inte skadar någon annan är jag FRI. Jag tror att det är en nyttig känsla. Den gör mig glad och stark. Som människa är man inte obegränsad och det finns därför ingen som helst anledning att känna sig så.
 
Jag kan välja att göra sådant som får mig att mår bra. Jag kan välja att träffa dem som ger mig kärlek och energi. Jag kan välja att undvika dem som drar ner mig. Vill jag ta en cigarett i regnet så får jag. Vill jag dricka milkshake så får jag. Vill jag dricka mig redlös och göra busigheter så får jag. Vill jag dansa naken framför spegeln så får jag. Vill jag ragga upp en kille som jag tycker är söt så får jag. Jag får (och kan) göra vad jag vill. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: