bulimiza.blogg.se

Jag vill leva. Inte vänta på att livet ska börja.

Ikväll

Kategori: Allmänt

Jag vet det ju. Trötthet är farligt. Bakfylla är farligt. Restaurangbesök är farligt. Nya socialt krävande konstalationer är krävande. 
 
För några timmar sedan...
Ska jag. Ska jag inte. Ska jag. Ska jag inte. Veckodag idag? Torsdag. Butikerna stänger 22. Kanske skulle prova att röka bort suget först? Sitter på uteserveringen och har ätit. Har inga cigaretter. Fan, Pressbyrån är stängd och närmsta affär är lite väl lång promenad för att bara smita från matsällskapet. Gäsp. Ska hinna så mycket. Ska hinna handla, dumäta, sova och vakna pigg klockan 7 imorgon bitti. Vill vara social och glad. Klockan 22 stänger affären. Kanske ska jag försöka hänga i? Stanna tills 22 är passerat? Ledsen, alltid ska det vara såhär. Men det tar inte över mig så som det kan. Det ligger istället och småpyr inuti. 
Cyklar. Affären. Tänker på vägen dit. Iza. Nej, stå emot. Kanske kan jag köpa något nyttigt. Går in. Vänder. Går in igen. Tar en korg. Det är när jag får syn på startmüslin som jag tänker att jag skiter i vilket. Trots att jag nog aldrig har köpt startmüsli. Känner hur jag inte orkar. Väljer de varor jag vill ha, enkelt att välja idag. Samma hyllor, snabba händer. Ska bara. Bara litegrann. För att finna ro. För att sova gott. DET FUNGERAR JU INTE SÅ! Nu är jag ännu mer ledsen. Besviken på mig själv. Arg på mig själv. Enough Iza. Enough. 

Kommentarer

  • Glitter säger:

    Ofta känns det som om det är just den där stunden när man på riktigt bestämmer sig för att släppa efter som är lugnet- inte själva hetsen, inte toalettbesöket. För att det slipper ligga och småpyra som du skriver. Eller efteråt när man tänker att man "fått det ur världen" åtminstone för ett litet litet tag.

    Jag hoppas det blir bättre för dig idag. Försök att inte vara arg på dig.
    Kram

    2013-07-12 | 08:38:33
    Bloggadress: http://glitterlila.blogg.se

Kommentera inlägget här: