bulimiza.blogg.se

Jag vill leva. Inte vänta på att livet ska börja.

Jag ger mig. Du får mig.

Kategori: Allmänt

Ihärdiga illamående. Kan inte bestämma mig för om jag gillar eller ogillar dig. När du håller mig från att äta så uppskattar jag din närvaro. När du lurar mig om att mat är det som behövs så vill jag helst se dig avlägsnas. Mest för att jag inser att du kanske har rätt.
  
Brukar dricka kaffe om morgnarna. Började jobba 8 idag. Klev upp ur sängen halv 8. Ångrar djupt att jag inte gick och la mig tidigare igår. Gäspar, fryser, kliver upp. Tant-Iza klär på sig blommig kjol i tantlängd, vit virkad topp och blommig stickad tant-kofta. Känner sig lite mer omhäntertagen i sina tantkläder. Dricker cola zero på jobbet. I en kaffekopp. Kaffe klarar jag nog inte riktigt än. Illamåendet säger nej. Skulle behöva sova idag. Sova bort illamåendet. Sova bort tröttheten. Förstår inte riktigt hur jag ska kunna hinna sova så mycket som jag behöver. Jag behöver 12-timmarsnätter. Det går inte om man ska jobba och hinna med sina vänner.
 
Och där, precis nu, flög D in i tanken. Det var ju typiskt. Försvinn. Snälla? Eller bli snäll. Snälla? Kramas? Snälla? Kramar är det bästa jag vet. Med rätt person. Att ligga tätt intill. Slingra ben och armar om varandra. Pussa halsar och handleder och kinder och pannor. Vänskapligt och kärleksfullt. D är inte ens bra på att mysa. Men det handlar säkert om att han har något litet flickebarn som han föredrar att mysa med framför mig. Jag blir också avståndstagande om jag inte tycker om personen i fråga (men jag behöver verkligen inte vara kär i någon för att kunna mysa). Kul att du är känd för att knulla runt. Fy vad äckligt. Att jag har blivit en av alla dem du varit inne i. Det gör mig smutsig. Jag vill inte ge dig den erövringen. Ångrar och skulle faktiskt vilja ta tillbaka de tillfällen då jag låtit dig få tillgång till hela mig. Du förstår. Vi har ett problem. Jag ger mig. Du får mig. Men jag är dålig på att ta. Jag kan inte ta. Bara om jag är hundraprocentigt övertygad om att jag får ta. Övertygad om att personen i fråga vill tas. Du får mig. Men jag får inte dig. För du är bara beredd att ge om någon tar och riktigt så stark och säker är inte jag.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: