bulimiza.blogg.se

Jag vill leva. Inte vänta på att livet ska börja.

Pärlor åt svin

Kategori: Allmänt

"Du kastar pärlor åt svin"
 
 
 
Nej mamma. Jag kastar inga pärlor för jag har inga pärlor att ge. Totalt pärlfri just nu. Jag tar pärlor från andra. Från svin. Vilket gör mig ännu svinigare.
 
Gråten är nära. Jag måste träffa någon som jag kan gråta inför. Ville gråta hos B men jag vill inte tränga mig på. Tror att hon behöver avstånd från mig just nu. Så jag åker iväg. Till huvudstaden. Imorgon. Jag jobbar hela dagen till kl 8 imorgon bitti. Sen åker jag hem, sover en sväng, duschar och åker iväg. Vet att jag kommer att ångra mig imorgon. Att jag kommer däcka och vilja gömma mig i min lilla kammare under mitt trygga täcke. Men jag beställer biljett idag så att jag tvingas åka. Ska träffa tre stycken trygga. Får se vad jag tar med vem. Jag måste iväg. Bort. Vill inte vara kvar. Jag håller emot tårar hela tiden. Kämpar mot trötta ögonlock. Förlorar allt. Förlorar alla.

Skulle upp klockan 10. Började jobba klockan 11. Jag vet inte vad det är för fel på mig. Jag kommer inte upp. 10 är ju inte ens tidigt!? Skulle utan problem kunna försova mig till 13, 14-tiden. Kom upp 10.20. Släpade runt. Orkar inte bry mig om någonting. Ser ut som skit, klädd i skit. Jag borde borsta mina tänder. Borde borsta mitt hår. Dricker lite kaffe och tar två bananer (ja, jag är hungrig! ∞). Cyklar 10.40. Vill liksom inte vakna. Vill inte gå upp. Vill inte tvingas möta allt och alla. Vill ta en time out.
 
Jag behöver åka. Kan inte vara kvar. Går sönder om jag är kvar. Ville sova hos någon igår. Visste inte vem jag skulle höra av mig till. Messade B. Hon var ute hos sin kompis i stugan. Jag ville inte störa mer så jag sa helt enkelt okej. Var nere hos grannen en sväng på natten. Ville inte sova hos honom dels för att jag kände mig oförstådd (som ni kan se i mitt förra inlägg) och dels för att han hade haft över en tjej som han hade legat med. Jag tycker att det känns äckligt att vara nära honom samma kväll som han har knullat någon random brud just bara för knullandets skull. Om han vill ha närhet i den stunden tycker jag att han kan be den bruden att sova över. Jag klarar inte att ge just då. Känner mig äcklig då.
Så jag stirrade ut i tomma intet. Åt något konstigt (mackor? yoghurt? minns inte riktigt...) och var allmänt disträ. Målade toaletten en aning. När åt jag senast mat? Jag tror att hela min kropp har gått in i något slags viloläge. Som att jag går runt och sover. Är det för att jag sover för mycket? Gör jag ens det? Jag är ju så trött? Jag förbränner säkert ingenting om dagarna. Äter några mackor och någon frukt. Lite yoghurt. Usch, så jäkla ohälsosamt men jag orkar inte mat. Mår så illa. Orkar liksom inte ens tänka på det. Och jag tänker annars alltid på mat och hunger- och mättnadskänslor.
C: Jag hoppas att du säger till om du nu är arg på mig? Om du tycker att jag sviker. Jag menar inte att svika. Tänker också att jag inte riktigt borde höra av mig till dig? För jag vet faktiskt inte om du ens vill det. Och jag vill inte störa eller förstöra. Tänker att du säkert läser här om du tycker att det känns värt det. Och tänker att du säkert undviker det om du behöver det.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: