bulimiza.blogg.se

Jag vill leva. Inte vänta på att livet ska börja.

Psykologen och jag

Kategori: Allmänt

- Du är naiv.
 
- Jag vet.
 
Är man mindre naiv om man är medveten om det? Känns som att det borde vara så? 
Jag tänker på allt och på inget. Försöker att stå stilla. Stilla. Stadig. Darrhänt. Svårt att känna sig stadig när man är darrhänt. Sovit tio timmar i sträck. Är ändå så vansinnigt trött. Sitter. Tittar ut i tomma intet. Fäster blicken på just ingenting.
 
- Varför är du inte försiktigare med dig själv?
 
- Jag vet inte. Jag tänker inte så. Tänker varken att jag är försiktig eller oförsiktig.
 
Springa spring springa. Jagad jagad jagad. Springa springa springa. Jagad jagad jagad. 
 
- Du förtjänar att vara med någon som du vill ha sex med 
 
Vi pratar om D. Träffade honom i fredags kväll och i söndags förmiddag. Vi låg. Men bara på söndagen. Hon frågar om jag ville ligga med honom. Jag har inte tänkt så heller. Men det ville jag faktiskt inte. Inte på det sättet som vi ligger. För mig är sex otroligt personligt och jag har svårt att "ge mig själv" till vem som helst. Jag vill lita på människan jag ligger med. Jag vill känna mig omtyckt och trygg. Han får mig inte att känna så. Jag har sex bara för hans skull. Aldrig för min egen. Vi ligger för liggandets skull. Jag hatar att ligga för liggandets skull. Jag vill inte ha honom så. Om jag vill vara med honom så vill jag prata. Prata och bara vara. Lära känna. Vara nära - absolut, men inte ligga. Inte förrän jag känner mig trygg. Inte konstigt att jag känner mig såld. Inte konstigt att jag går runt med ett konstant illamående. Jag är så himla dum ibland. Och inte fasen vet jag hur jag ska slingra mig ur denna soppa som jag lindat in mig i. Kan inte släppa, men vet att jag kanske borde. Jag får skylla mig själv. Dumma lilla korkade flicka. Funderar på att sälja mig till honom igen innan han drar på fredag. Fan också. Vill ju faktiskt det. Samtidigt som det enda jag vill är att bara bli respekterad och omtyckt. Inte knullad.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: