bulimiza.blogg.se

Jag vill leva. Inte vänta på att livet ska börja.

En fin dag

Kategori: Allmänt

Det känns som att jag har haft en väldigt vänlig dag idag. En dag då jag värnat om mig själv. En fin och respekterande dag.
Vaknade utvilad klockan 11.30 efter 13 timmars sömn. Fantastiskt skönt. Sen väntade jag besök vid tresnåret. En fin liten Donna och hennes bedårande treåriga dotter. Jag städade. Tog mig tid att sköta om mitt eget hem. Det var otroligt skönt. Det var så länge sedan sist jag kände att jag hade tid att ägna mig åt att skapa fint runt omkring mig. Jag glömmer bort hur viktigt det är för mig mitt i alltihopa. 
Jag borde hjälpa mig själv oftare på det viset. När jag har det fint omkring mig så blir jag lugnare. Känner mig stadigare och starkare med ökad självrespekt. 
 
Repade stämsång med Linda och Carro på eftermiddagen till kvällen. Som jag älskar att sjunga! Det är så himla roligt och jag förstår inte att det tar emot så mycket för mig att väl börja. Meeeen. Jag vet att jag är styrig och ställig. Det är jag verkligen. Det faller sig naturligt för mig att hötta med fingrar till höger och vänster och yttra åsikter och idéer både högt och lågt. Jag går igång. Och hör själv hur jag ibland kanske tar i för mycket med mitt styrande. Jag trivs i den rollen. Även om jag ofta blir rädd att jag ska ses som för dominant. För det vill jag inte vara. Jag vill inte köra över andra - det är verkligen inget jag anser mig (eller någon annan) ha rätten att göra. En balansgång. Precis som allt annat. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: