bulimiza.blogg.se

Jag vill leva. Inte vänta på att livet ska börja.

Saknar min vän

Kategori: Allmänt

Jag letar efter atarax i min väska. Hittar ingen. Ätit lunch precis. Det första jag ätit på hela dagen. För jag hetsade igår. Och även lite inatt.
 
Jag är det känsligaste jag vet. Just nu är jag jätteledsen över att jag inte träffat B på nästan två veckor. Jag saknar henne så att det gör ont. Hon är ute i en av hennes kompisars sommarstuga och försöker att hålla sig borta från mobilen. Jag vill vara med. Jag avskyr att inte få vara med. Överallt med alla vill jag vara. Med alla som för mig betyder. Jag blir rädd att förlora henne när jag inte träffat henne på länge. Fina fina pärla. Så känner jag ofta med många av mina vänner. BEHÖVER ER. Behöver er som inte behöver mig ännu mer.
Behöver atarax. Skit också. Cigaretter har jag inte tillgång till just nu. Och tårar vet jag inte hur man framkallar så inte kan jag gråta bort trycket i bröstet heller.
 
Att förlora människor jag bryr mig om känns bekant. Känns som att jag har gjort det nästan alltid. Jävla obalans inuti. Litenhet inuti. Otillräcklighet inuti. Att inte vara en tillräckligt fin människa för dem jag bryr mig om. Tänk om nu Iza. Tänk på alla du just nu har. Alla som bryr sig. Tänk positivt. Fastna inte i utanförskapskänslan. För den gör dig inte gott. Den skadar dig, låt den inte skada dig.
 
B. Jag saknar dig. Massor. Och jag längtar efter att få krama dig och prata med dig. Gråter inuti av längtan, saknad och känsla av förloran. Jag vet att jag är fånig. Det fånigaste jag vet. Det känsligaste jag vet. Så mycket som skär i mig. Så mycket som skapar hål i mitt hjärta. Så många små ihopsydda sår som så enkelt går upp igen.
Tänk om jag kunde ge mig själv mer kärlek så att jag på så sätt slapp vara så oerhört beroende av alla andras. Vet att det kanske är lösningen. Men vet inte hur jag kommer dit.
 
Jag vill gå tillbaka i tiden. Vill ha sommarlov. Vill vara ute i Åsas sommarstuga i deras lilla båt och ro och skratta och sola och bada. Vill vara obekymrad för en stund. Känna att jag besitter kontrollen för en stund. Ha färre bollar i luften.
 
Jag är så dålig på att leva mitt eget liv.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: