bulimiza.blogg.se

Jag vill leva. Inte vänta på att livet ska börja.

SNÄLLA FÖRKLARA

Kategori: Allmänt

Att solen trots moln
Alltid går upp
Slå.
Slå igen.
Slå hårdare.
Slå för att dämpa min morgonångest och min vilsenhet.
Slå för att slå sönder de murar jag idag är fastkedjad bakom.
Jag vill höra en saga.
Jag vill tro på ditt ord. Andas din luft.
Och jag vill finnas där för dig när du faller, i fallet och fånga upp dig.
 
Charta 77, "Snälla Förklara"
 
Jag är hård mot mig själv nu på morgonen. Har ingen som kan slå mig och jag behöver bli slagen så jag slår på mig själv. Hårda ord. Hårda tankar. Hårt. Ett försök till att vända min dag. Ett försök till att hamna i ett mer förlåtande tillstånd utan kedjor och murar. Det kommer att hjälpa mig. Jag slår för att hjälpa. Hjälpande slag. För att lindra skulden och skammen. Slagen får agera utjämnande, utdelas där de förtjänas.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: