bulimiza.blogg.se

Jag vill leva. Inte vänta på att livet ska börja.

To be gone

Kategori: Allmänt

Jag skulle ju tvätta. Nu ligger jag i sängen. Söndergödd. Sönder överallt. Trasig. Trasdocka. Sy ihop mig?  Sova. Fortsätta. Ta kaffe. Borde tvätta. Och städa. Vill försvinna. Maten förstorar mitt yttre och förminskar mitt inre. Ett lugn? 
 
Hoppet försvinner och kontrollen går inte att hitta igen. En vana som inte kan brytas. Utan den fristad som hetsen innebär är man ingenting. Men tillslut är det inte ens längre den fristad det än gång varit. Man får tillslut ingenting. Ingen kick. Ingenting. Men nej Iza. Det har aldrig varit någonting och det kommer aldrig bli någonting. Du var aldrig någonting och du kommer aldrig bli någonig. Du är ingenting

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Men jo, du är någon. Dig själv. Även om du inte vet vem du är, även om du inte vill vara dig själv just nu så ÄR du någon. Du är viktig. Förstår om det känns som tomma eller till och med hånande, men jag menar vad jag skriver. Och jag önskar jag kunde krama om dig och ingjuta lite av ditt tappade hopp i dig.

    Svar: TACK fina fina du. Du säger så snälla saker.
    Iza

    2013-06-28 | 18:34:54
  • Glitter säger:

    Bara, KRAM<3

    Svar: kram <3
    Iza

    2013-06-30 | 14:43:09
    Bloggadress: http://glitterlila.blogg.se

Kommentera inlägget här: