bulimiza.blogg.se

Jag vill leva. Inte vänta på att livet ska börja.

Älskar så hjärtat spricker

Kategori:

Vackra människor. Det finns så många utav er och min kärlek till er är oändlig ♥
 
Om jag ändå kunde älska mig lika mycket som jag älskar er. Skulle inte livet vara enklare då? Måste inte det vara mitt slutgiltiga mål? Att älska mig själv lika obegränsat som jag älskar så många av mina medmänniskor?
 
Varför är det så svårt att älska sig själv lika mycket som man älskar andra? Respektera sig själv lika mycket som man respekterar andra? Mitt hjärta blöder för så många. Egentligen blöder nog hjärtat för min egen sorg också. Men just det såret är jag inte riktigt redo att laga än. Jag lagar hellre andras sår. Det känns viktigare. Agerar plåster om möjligt. Känner mig otillräcklig när mitt omplåstrande inte når fram eller om det inte tas emot.
Hon var så liten. Lilla, lilla tjej. Lilla tjej från huvudstaden som kommit till vår lillstad för denna killes skull. 18 år. Jag minns hur det var att vara 18 - det var inte lätt! Hon höll med. Men tyckte att det var bättre nu än när hon var 16-17 år. Jag kramar henne. Säger att det blir lättare med åren. Säger att hon måste respektera sig själv. Att hon måste sätta sina egna behov före andras. För att inte sätta krokben för sig själv. Hon lyssnade. Lilla, lilla tjej med den lilla, lilla midjan. Får jag bära med dig hem? Lägga dig i mitt blommiga hem och omge dig med kärlek? Så att dina sår kan läkas? Så att du inte känner dig såld även ikväll? Jag vill så mycket men kan så lite.
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • captivatedminds.blogg.se säger:

    Svar: jag tror att vi ätstörda tolkar saker och låtar som "hemliga meddelanden" till oss som egentligen inte finns där. Men vi väljer att se det. Illuminati typ!

    2013-05-19 | 23:27:23
    Bloggadress: http://captivatedminds.blogg.se/

Kommentera inlägget här: