bulimiza.blogg.se

Jag vill leva. Inte vänta på att livet ska börja.

En disträ morgon

Kategori:

Nej men hej. Det är dags att vakna nu. Nej! Sov inte vidare. Jag vet att du vill men det blir inte bra. Du vet att det inte blir bra. 
 
Jag är ett gäspande flickebarn med en mage som är rund och hård som en boll. Jag förflyttar mig från säng till soffa. Försöker att hitta lust eller åtminstone lite ork till att resa mig upp. Borde resa mig upp. Så mycket jag borde göra. Räkningar ska betalas. Mina antidepp är totalt slut så jag borde verkligen klä på mig och gå till Apoteket. Men mitt ansikte är så tjockt. Mina ögon är så tunga. Jag skäms och vill inte behöva möta människor. Inte riktigt än.
 
IGÅR
Min fina grannpojke. Han ville ha mig närmre. Han ville att jag skulle vara lika närhetskrank som jag brukar. Lika kärleksfull och ömhetskrävande som jag har varit den senaste tiden. Men hans hand mot min kind får mig att tänka på hur tjock kinden är. Det enda jag kan koncentrera mig på är hur fettet i ansiktet förflyttas i takt med hans cirklande fingrar. Usch usch usch. Är han förvånad över hur fettbeklätt mitt ansikte är?
Dessutom känner jag mig irriterad på honom. En känsla av att han inte borde förtjäna min närhet idag. Hans händer har ju för några timmar sedan varit i någons kön. Och det får mig att känna mig äcklig. Varför vill du ha min närhet ikväll? Fick inte hennes sällskap, närhet och kroppsvätskor dig att känna dig tryggare? Nöjdare? Gladare? Var det inte precis vad du behövde? ❤ Jag är själv ingen runtknullare. Och jag vill inte att han ska få mig att känna mig som en sådan. Man får ligga hur mycket man vill. Om man gör det av rätt anledning. 
Vad konstigt det här låter. En konstig relation. Men den är faktiskt inte så konstig. Han är en av mina bästa vänner. En trygghet och en axel att luta sig emot. Jag gillar hans kramar och han gillar mina. Jag vill inte ligga med honom och han vill inte ligga med mig. Han attraherar inte mig och jag attraherar inte honom. Men vi uppskattar varandras närhet. En känsla av att han förstår mig och att han bryr sig om mig. Mer än många andra. Därför påverkar han mig så starkt. Hans handlingar påverkar mig. Han måste respektera andra och sig själv. Han måste respektera mig. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: