bulimiza.blogg.se

Jag vill leva. Inte vänta på att livet ska börja.

Idag

Kategori:

Idag har varit befriad från hets. Befriad från tankar om hets, mat och kropp? Nej. Optimal och hälsosam matmässigt? Verkligen inte. Följt matschemat? Haha, vilket matschema!? 

Sov i princip fram till 15-snåret. Förflyttade mig vid 9-snåret från Eriks säng till Carros. Halvsov i båda sängarna. Vilade. Från vakenheten och från tankar och trötthet. Väldigt skönt. 
Sen har jag varit iväg på personalfest. Jag och mina tanter har druckit vin, ätit mat, druckit kaffe och kedjerökt. Det var riktigt mysigt. Fast jag kände mig ful. Fast jag egentligen inte orkade och fast jag både en och två och tre gånger övervägde att ringa och säga att jag fått magsjuka och kaskadkräktes och därför inte kunde komma. Men bland tanterna kunde jag sträcka mig mot chipsskålen nästan utan att skämmas. Framförallt utan att vara rädd att fastna i den. Brukar riskera att i tanken fastna i chipsskålen om jag en gång sträckt mig mot den. Då får jag stor del av kvällen fundera på huruvida jag kan sträcka mig igen. Vem som tittar. Hur mycket de andra äter. Hur mycket jag har ätit under dagen. Hur mycket det låter när jag tuggar. Ja, ni fattar... 
 
En bra dag. Jag ska sova. Den ska sluta bra. Den måste sluta bra. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: