bulimiza.blogg.se

Jag vill leva. Inte vänta på att livet ska börja.

Om barn

Kategori:

"Jag tror att du kommer att bli en jättebra mamma"
 
Vackra B säger det spontant till mig när jag umgås med henne och hennes dotter. Jag blev jätteglad ♥ Verkligen jätteglad då hon säger det från ingenstans. För mig är det en av de finaste komplimangerna man kan få. För mammarollen är så otroligt viktig. När jag (om jag) blir mamma vill jag göra allt för det människoliv jag tagit till världen. Det är ett sådant ansvar att axla rollen som mamma. Livet är så svårt och föräldrarna ska ju finnas där som stöttande pelare. Föräldrarna och barndomen är grundläggande för hur man klarar av att hantera resten av livet. Det är läskigt hur mycket makt man har som förälder och barn har det så svårt. Alltid beroende.
 
En regel som jag alltid har haft inom mig är att jag måste vara fullkomligt klar med mig själv innan jag skaffar barn. Jag FÅR inte ha matproblem och jag måste ha kommit till en punkt då jag ,om än inte gillar, men ändå accepterar min kropp. Som förälder vill jag vara beredd att släppa allt som har med mig och mitt att göra och sätta det nya livet först. För mig finns det ingenting viktigare än att vara en bra förälder om man väl har skaffat barn. Självkänsla smittar av sig. Inre trygghet smittar av sig. Jag måste älska mig själv för att mina barn ska kunna göra detsamma. Jag måste vara trygg i mig själv för att mina barn ska kunna bli detsamma. Om jag en gång väljer att bära ett barn inom mig hoppas jag innerligt att jag klarar att bära det resten av livet. Annars är jag inte redo. 

  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: