bulimiza.blogg.se

Jag vill leva. Inte vänta på att livet ska börja.

Snurrigt och svårt

Kategori:

En barnvaktsförfrågan fick mig att kliva upp. Fick mig att kliva upp tidigare för att jag skulle hinna med det jag i mitt huvud hade planerat. Mamma ringde. Frågade om jag kunde möta upp henne på en fika. Jag tog min chans att avstyra mina planer. Mötte henne, drack en cola light och en halv osötad islatte. Det är vad jag fått i mig. Mår illa och är snurrig och är trött. Men B har ingen mat hemma. Och jag står inte ut med tanken på att hon inte ska äta mer än typ gröt till middag. Speciellt inte med tanke på att jag fått en redovisning på vad hon idag har ätit. Det var undermåligt. Hon frågade vad jag hade käkat. Obehindrat ljög jag ihop något som lät rimligt och föredömligt.
Sa att jag kunde gå och köpa thaikäk till oss - För hon måste ju äta en ordentlig middag!!! Så nu sitter jag och väntar. Vill inte äta. Men funderar på om illamåendet och tröttheten då skulle lindras. Jag har ätit så mycket nu två dygn i rad. Jag borde verkligen rensa mig under några dagar. Måste lista ut hur jag ska bete mig. Måste fundera vad som får mig att må bäst. Vad som är smartast. Jag har tid. Tills maten är klar och under promenaden tillbaka till henne. 

Kommentarer

  • Glitter säger:

    re: Åh vad glad jag blev över din kommentar. Du är så himla snäll<3 För ett år sen fick jag exakt samma hjälp som dig, antidepp och terapi en gång i veckan. Och precis som du kände jag inte direkt att det gav något. Eller medicineringen hjälpte väl lite kanske. Hur som helst så orkar jag inte ge mig in i det där igen, just för att jag kände att det krävde mer än vad det gav. Idag har jag ändå varit hos läkaren. Det kändes hemskt om jag ska vara ärlig.


    Kramar fina fina du<3

    2013-05-28 | 19:10:06
    Bloggadress: http://glitterlila.blogg.se

Kommentera inlägget här: