bulimiza.blogg.se

Jag vill leva. Inte vänta på att livet ska börja.

Sömnbrist

Kategori:

Det är sliskigt utomhus. Kvavt. Svårt att andas. Håret slickas fast i nacken och pannan av fukten som bildas på kroppen. Man känner sig alldeles kladdig. Varmt men ändå kallt. Svettig men ändå frusen. 
 
Ytterligare en natt utan tillräckligt med sömn har passerat. Vet inte varför jag inte kunde sova. Eller det var varmt och äckligt. Magen gjorde ont och var fullkomligt uppsvullen av någon outgrundlig anledning.  Jag sov hos en lika närhetskrank pojke som jag är en närhetskrank flicka. Det är så tryggt att luta sig mot någon ibland. Att lägga sitt huvud så nära en annan människas bröst så att man kan höra hjärtslagen. Men svullen mage gör mig alltid lite obekväm när jag är inom någons räckvidd. Blir nervös och vaksam när magen är i direktkontakt med någon i ett läge då den skulle kunna spricka precis som en överpumpad ballong.
 
Eftersom att det blev så få timmar ska jag försöka sova lite nu innan jag åker till K. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: