bulimiza.blogg.se

Jag vill leva. Inte vänta på att livet ska börja.

Somriga jordgubbsdagar

Kategori:

Jag skulle vilja dofta jordgubb. Skulle vilja vara som en liten jordgubbe! Man blir ju så glad när jordgubbarna kommer. Dom är så fina och smakar och luktar så gott. 
 
Jag känner mig lite flummig just nu. Jag har haft en riktigt bra dag och det bästa är att det känns som att den inte är över. Jag har varit "duktig" idag. Iallafall om man frågar Cissi på ÄS-enheten. Ätit frukost (gröt), lunch (tomatsoppa), mellanmål (banan) och middag (kyckling, ris och curry). Första dagen på jag vet inte när som jag försökt tänka enligt matschemat som ska vara lösningen på problemen... känner dock att jag skulle behöva springa senare för att inte behålla en för hög ångestnivå. Annars kommer jag att känna mig för äcklig. Och då riskerar jag att fucka upp i natt iallafall. Ständigt, ständigt vaksam. 
 
Jag har tänkt ganska friskt idag. Tänkt att jag ska försöka äta mer rutinmässigt och stått ut med den tanken. Har under en lång tid haft så svårt att inte sparka bakut så fort matlådor och matschema kommit på tal. Men jag har också två andra idéer som jag tänker kan vara bra. LCHF-tankar och  GI-tankar. Tänker att jag ska leta upp ett schema för att på så vid stå ut med rutinerna. Men tror att det måste vara ett nyttigt. För jag vill ju fortfarande helst shapea till mig. Så just idag är jag stark. Behöver ju inte nämna att jag planerade och förberedde inför en hetssession för ett par timmar senare. huvudsaken är att det är avstyrt och en springtur ska få mig att inte falla. 
 
Hoppas att ni trivs i solen! Jag har ganska svårt för sommaren faktiskt. Tycker att kraven på välmående blir så stora. Man ska vara glad och energisk och umgås och skratta. Sen ska man klä av sig (inte roligt för någon som periodvis vill gömma sig i en soppsäck). Men nu är jag glad. Jag ska försöka hålla i mina friska tankar. Jag ska försöka massor.  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: