bulimiza.blogg.se

Jag vill leva. Inte vänta på att livet ska börja.

Tyngd

Kategori:

När vänder det? Åh! Jag måste ha ork. Jag måste ha glädje och jag måste ha energi. Jag har tre stockholmstjejer hemma idag som jag inte har träffat på länge. Vädret är somrigt och varmt och människor är glada. Ikväll borde jag dricka alkohol och älska ikapp med livet. Men jag kommer inte upp ur sängen. Jag känner mig så tung och ledsen. Jag kan inte sova. Sov mellan 3 och 9. Nu ligger jag och stirrar genom den springa jag orkar hålla seende.
 
Snart är allt tomt. Ingenting kvar i skåp och lådor. Inget som jag vanligtvis använder mig utav. Allt snurrar runt i huvudet på mig samtidigt som jag upplever fullkomlig tomhet. Ska jag skita i allt? Slussa mellan butiker och inhandla allt jag kan tänkas behöva för att sedan dra ner persiennerna, låsa dörren och sätta på tv:n? Jag är så himla sugen. Samtidigt som jag är så otroligt ledsen över att det är det enda jag har lust till just nu. Jag vill vara pigg. Snälla! Jag behöver hjälp! Jag vill orka vara fin ikväll. Jag vill orka dricka alkohol med ett gäng underbara (och fantastiskt snygga) vänner. Jag vill orka skratta. Orka hålla ögonen öppna. Orka le. Orka kliva in i duschen. Orka möta min spegelbild för att klä på mig kläder och sedan dansa tills fötterna värker. Men det är så tungt. Och det enda jag längtar efter just nu är fyllda matkassar, mörker, smärta och ensamhet. Jag måste sova. 

Kommentarer

  • Glitter säger:

    Känner likadant.
    Kramar vännen<3

    Svar: Styrka till dig fining <3
    Iza

    2013-05-18 | 14:34:42
    Bloggadress: http://glitterlila.blogg.se
  • Jennie säger:


    Önskar att du gör det du vill, en stund i alla fall, även om du gått bärsärkagång i skåpen. Varje sak som DU vill göra och gör är en delseger över äs.

    Styrkekram

    Svar: <3 <3 <3
    Iza

    2013-05-18 | 21:01:01

Kommentera inlägget här: