bulimiza.blogg.se

Jag vill leva. Inte vänta på att livet ska börja.

Tryck ignore

Kategori: Allmänt

Det blöder så idag. Och jag måste låta det blöda. Inse att blodet inte kommer att dränka mig även om det känns som det. Jag överlever blodbad. Har gått igenom många och kommer att gå igenom fler. Det svåraste är när man inte kan hitta såret. När blodet strömmar och man hinner inte hitta den egentliga källan. Vart ska man sätta fingret när det tycks vara blod överallt? 
 
Jag drunknar inte. Jag drunknar inte. Jag drunknar inte. Jag är här. Mitt i blodet. Känner dess värme och står ut. Finner mig i det. Konstaterar. Här simmar jag ett tag. Det kommer att bli klarare. Mindre trögflytande och till sist är det alldeles klart för att sedan tjockna igen.  Det är ingen fara. Alla blöder vi ibland. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: