bulimiza.blogg.se

Jag vill leva. Inte vänta på att livet ska börja.

Jag är fri

Kategori: Allmänt

Jag bestämmer mig för att jag mår bra. Idag mår jag bra.
Jag bestämmer mig för att det är okej. Det är okej.
Jag bestämmer mig för att jag får. Jag får.
Jag bestämmer mig för att våga. Jag vågar.
 
En virvelvind och jag delade på en flaska vin igår. Ett par GT unnade vi oss också. Vi pratade om allt. Vi gick på djupet och höll oss på ytan. Det var intressant. Livet är allt bra konstigt. Det finns så mycket feghet och begränsningar i oss alla. "Regler", "normer" och "ramar" som vi hela tiden känner oss tvungna att följa. Att ta ett steg utanför kan vara skrämmande.  Men det kan också vara fantastiskt.
 
Jag är godissugen. Det är okej Iza. Du får vara det.
Idag vill jag skita i normen. Det är okej Iza. Du får det.
Jag vill bara äta onyttigt idag. Det är okej Iza. Du får det.
Om jag vill dricka vin även ikväll så kan jag. Du får det.
 
Virvelvinden delade och virvelvinden grät. Jag lyssnade och ville ge minst lika mycket av mig. Ville vara lika modig. Ville vara lika stark. Så jag delade. Jag grät inte, men jag delade. Svagheter, styrkor, hemligheter. Sådant som bara sker med någon man inte känner så väl när man har alkohol i blodet. Varför kan man inte vara lika modig, lika älskande, lika tillfreds när man är nykter? Är delandet av mer värde då? Kanske. Jag vet inte. Jag tänker bara att man börjar någonstans. Jag börjar någonstans.
 
Jag tillåter mig själv idag. Känns som att jag har lärt mig massor i natt. Under gårdagskvällen och under sovtimmarna. Som att jag har vuxit. Fått vissa insikter. Jag tillåter mig själv idag. Att vara glad fast jag är trött. Att orka och acceptera fast jag är trött. Tillåter mig att vara ärlig. Att tänka fina tankar. Att tänka stärkande tankar. Att existera utan tvång. Existera utan regler. Idag är jag fri. Och tanken gör mig lugn.
 
 

Kommentarer

  • Glitter säger:

    Fina vänner är det bästa. Fina vänner och vin i kombination ännu bättre. Bättre än bäst<3

    2013-09-04 | 20:47:02
    Bloggadress: http://glitterlila.blogg.se

Kommentera inlägget här: