bulimiza.blogg.se

Jag vill leva. Inte vänta på att livet ska börja.

Nära

Kategori: Allmänt

Han stönar. Jag är vaksam. Försöker vara lagom. Försöker ta hänsyn, ge allt jag kan utan att förloras, allt han vill ha i stunden. Följer rörelser och invitationer. Bjuder in. Låter mig bjudas in. Och i detta ska jag försöka hitta mig själv. Försöka att inte sälja mig själv. Försöka att inte förnedras. Försöka att inte bli spänd. Bli inte spänd. För att få den andra att trivas måste du trivas själv. Trivs nu. Trivs. Njut? Se till att han njuter. Slappna av. Se till att han slappnar av. Hoppas att du slipper tänka lika mycket som jag. För det är inte lätt. Att tänka. I ett ögonblick där tankar inte ska behövas. Jag hoppas att du tänker på dig själv mer än du tänker på mig. 

Kommentarer

  • Glitter säger:

    Tack Iza. Så otroligt jävla fin. Jag orkar inte. Du är så himla snäll.<3 Och du har rätt, this too shall pass. Det känns så fint att du bryr dig.

    Det är svårt, att låta andra bära. Jag känner mig ensam här i nya staden. Det är så lätt att låtsas att allt är bra när man har sin mamma i telefonen. Säga vad de vill höra. Jag har min bästa vän som bor ännu längre bort nu. Som är den enda som vågar ta i det här. Jag tycker synd om henne.

    Kram. Och tack igen. Jag hoppas du haft en bättre söndag<3

    2013-09-15 | 21:27:02
    Bloggadress: http://glitterlila.blogg.se
  • zelda säger:

    Har kikat runt på din blogg och måste säga att du har ett väldigt fint sätt att använda ord. Och så verkar du vara en fin person också, så ville bara skicka lite nätkärlek och en (om)tanke.

    Svar: Jättemycket tack <3 Vad glad jag blir!
    Iza

    2013-09-16 | 04:01:24
    Bloggadress: http://www.jotackettnackskottvoreintedumt.blogg.se

Kommentera inlägget här: