bulimiza.blogg.se

Jag vill leva. Inte vänta på att livet ska börja.

Nu far jag

Kategori: Allmänt

Andas genom en täppt näsa när jag dricker mitt morgonkaffe. Drömmer mardröm efter mardröm. Människor som påverkar mig starkt är med och gör hela mig till en värkande trasig människa. Människor jag älskar försvinner, riskerar att dödas och jag gråter när ingen annan gråter. Av förtvivlan som ingen annan känner.
Det gör lite ont idag. Men jag försöker att skaka bort det med envishet och klartänkthet. Lägga fokus på det jag har
 
Kvinna i obalans med värkande och svullen mage. Är det såhär den ska se ut nu? Äter gör jag också. Trots hunger som egentligen är obefintlig. Men jag vill inte vara trött längre. Jag vill inte. Men frågan är om jag inte hellre är lite trött än svullen, spänd och värkande. Kaffe och surdegsknäckemacka till frukost. Jag som knappt ätit frukost det senaste halvåret har nu ätit frukost vid 8-tiden två dagar i rad. Ska iväg på kurs. Hjärnan måste fungera mellan 9 och 16. Är det bra? Det är bra. Jag måste tänka positivt.
 
Idag ska jag alltså på kurs. Ganska snart. Jag ska dricka mer kaffe, bli piggare. Jag ska lära mig massor, bli kunnigare. Jag ska ställa frågor, vara vaksam och nyfiken. 
 
Jag längtar lite efter att lämna min hemstad just nu faktiskt. Det finns för mycket här som känns för invecklat och som gör alldeles för ont. Mitt hjärta klarar det inte. Det kommer åt mig. Utan skydd. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: