bulimiza.blogg.se

Jag vill leva. Inte vänta på att livet ska börja.

Nu.

Kategori: Allmänt

Jag är lagom just nu. Precis här. Nu. Där jag är. I stunden. Massor har hänt på senaste. Fina saker, mindre fina saker. Glada saker, mindre glada saker. Nerbäddad i en kär väns soffa. Vi har ätit indiskt, druckit en exotisk drink och pratat sönder varandra. Vi blev ackompanjerade av en officer-klass som var ute och rände. "Oj! Vad snygga ni är, får vi slå oss ner?" "Vill ni följa med till en bal på slottet?". Haha. Torsdag. Spontant. Livet. 
 
Jag är ledsen och glad på en och samma gång. Vet vilka taggar som sitter i hjärtat och jag försöker att trycka bort dom. Men det är inte så enkelt. Vet vilka händelser som gett mig dåligt samvete - har så svårt att förlåta mig själv. Så svårt att låta andra förlåta. Tänker att nu borde jag fördömas. Samtidigt som jag vet att de som
verkligen älskar MIG inte kommer fördöma. Ingen är perfekt. Allra minst jag. 
 
Försöker att lyssna på allt fint. Försöker att förtränga allt fult. Försöker att lära. Försöker att släppa. 
 
Älska mig. Älska mig för den jag är. Och berätta om det du inte älskar. Kan jag förändra?
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: