bulimiza.blogg.se

Jag vill leva. Inte vänta på att livet ska börja.

Vad vill jag?

Kategori: Allmänt

Jag kan inte somna. Det är så mycket som rör sig i mitt huvud. Relationer, människor. Jag måste bestämma mig. Fundera. Koppla på hjärnan. Vart är jag på väg och vart vill jag. Akta mig. Vara försiktig. Lyssna på allt Iza. Hör du? Ser du? Märker du? Det är inte klokt. Det är alldeles galet. Jag vet inte vad jag ska göra med all denna röra. All denna förvirring mellan rätt och fel. Rätt väg. Rätt liv. Rätt beteende. Vad är värdefullt? Vad värdesätter jag? Det är så enkelt att gå vilse i det här. Kretsarna jag har hållit mig till förvirrar mig. Jag måste stålsätta mig. Akta så att jag inte förloras. Tror att det var två år sedan jag fick höra detta från en vän; "Fan Iza, fastna bara inte här med någon söndertatuerad rörmokare för att bosätta dig i radhus och skaffa ungar" 
 
Jag måste vakna till liv. Inte låta mitt liv rinna ur mina händer som hal sand. Snart räcker det. Snart måste det vara nog. Det är inte såhär det ska vara. Släpp. Släpp. Fundera. 
 
Knulla, supa och spela dator. Inga mål, inga visioner. Kan jag vara i det? Klarar jag det eller förloras jag? Dras jag med? 
 
Det räcker nu. Någonting är fel. Det är inte såhär det är tänkt. Inte såhär det ska vara. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: